Klasyczne torebki, takie jak Hermès, Chanel czy Dior, mogą z łatwością zostać uznane za korzystną inwestycję: ponadczasowe projekty wielkich domów mody nigdy nie stracą na wartości, a jedynie z każdym rokiem będą coraz bardziej pożądane na rynku odsprzedaży. Jednak zarówno kupujący, jak i projektanci chcą się czasem zabawić i kupić/stworzyć coś nieszablonowego. W czasach pandemii i niepokojących wiadomości w naszych kanałach informacyjnych, naprawdę nie brakuje powodów do serdecznego śmiechu. Dyrektorzy kreatywni marek modowych są wyczuleni na nastroje społeczeństwa, dlatego zabawne, wzruszające i futurystyczne pomysły są na czasie.
Loewe x Paula's Ibiza
Pleciona torba ananasowa Loewe x Paula's IbizaW ostatnim pokazie nowej kolekcji Loewe x Paula's Ibiza, którą można już oglądać w TSUM, torby ananasowe zostały stworzone przy użyciu tradycyjnych technik rzemieślniczych. Kolejnym niezwykłym dodatkiem dyrektora kreatywnego hiszpańskiej marki Jonathan Anderson jest uroczy słoń, który pojawił się jeszcze w 2016 roku. Kilka dni temu Natalia Vodianova zamieściła na Instagramie post z tą małą torebką w nowej, jaskrawej kolorystyce, aby zwrócić uwagę na inicjatywę marki. Słoń został wyprodukowany w limitowanej edycji we współpracy z Knot On My Planet, projektem, który wspiera Elephant Crisis Fund, fundację walczącą o prawa zwierząt. The Elephant Bag przekaże 100% dochodu z jej sprzedaży aktywistom walczącym o przetrwanie słoni.
View this post on Instagram
Publikacja od Natalia Vodianova (@natasupernova)
Loewe elephant bag x Knot On My Planet, 650, loewe.com Loewe nie jest osamotnione w eksperymentowaniu z wzornictwem torebek. Najlepiej ilustruje to wystawa Bags: Inside Out w Muzeum Wiktorii i Alberta, która potrwa do stycznia 2022 roku i prezentuje akcesorium w kształcie żabki z XVII wieku. Myśląc niezbyt retrospektywnie, na myśl przychodzi sezon jesień/zima 2017/2018, kiedy to domy mody zdawały się sprzysięgać, by podczas tworzenia kolekcji zrobić sobie wiele żartów. Na przykład Karl Lagerfeld pokazał torby rakietowe w pokazie Chanel poświęconym kosmosowi; duet Domenico Dolce i Stefano Gabbana stworzył akcesoria z pluszowych zabawek (podobnie jak rosyjski projektant Roma Uvarov, pracujący z dziedzictwem kulturowym lat 90. naszego kraju); a Moschino, główni dla dziwactw i odwagi, pokazali kopertowe wiadra na śmieci, skarpetki crossbody, buty i wysokie trampki. Chanel jesień-zima 2017/18 Dolce & Gabbana jesień/zima 2017/18 Moschino jesień-zima 2017/18W nadchodzącym sezonie jesienno-zimowym jest też miejsce na ironię: Virgil Ablo z Louis Vuitton sugeruje, że możemy sobie pozwolić na zakup prywatnego odrzutowca, który pomieści nasz telefon, klucze i laptopa, a Alessandro Michele i Demna Gvasalia, po wspólnej pracy nad kolekcją Gucci Aria, znaleźli klucz do naszych serc - sprzączki z dżetami w kształcie serca. Louis Vuitton Jesień-Zima 2021/22 Gucci jesień-zima 2021/22Postanowiłaś być bardziej odważna i wybrać torebkę, która będzie się wyróżniać na tle innych z Twojej kolekcji? Oto osiem ekscentrycznych akcesoriów do wyboru. Torba Roma Uvarov Design, 25 000 RUB, nobconcept.com Moschino Mała torba z koszulką, 729 €, moschino.com Torba Off-White Burrow, €95,500, tsum.ru Mirror Bag Published By, €625, published-by.com Rosantica Cake Mini Clutch, €73,512, farfetch.com Torba na narzędzia Heron Preston, €41,650, tsum.ru Tkana torba Anya Hindmarch, 38 415 rubli, matchesfashion.com Tkana torba Thom Browne, 389 400 rubli, thombrowne.com