Data:31 maja 2025 8:01

Jak poprawnie wymawia się koreańskie marki kosmetyczne?

Erborian Maseczka do twarzy z czerwonego pieprzu

Erborian = "Erboráin", chociaż Francuzi mówią "Erborian". Ale w Rosji postanowiono wymawiać ją dokładnie "Erborian", tak jakby czytać nazwę w sylabach i kłaść akcent na ostatnią. Przypomnijmy, że nazwa marki pochodzi od francuskiego Herbes d'Orient (Herbe Dorian), co oznacza "Zioła Wschodu".

Laneige = "Laneage". Wyjątkowość tej marki polega na połączeniu wysokiej francuskiej jakości z zaawansowaną koreańską technologią. Pomimo tego, że Laneige oznacza po francusku "śnieg" (Koreańczycy mają obsesję na punkcie bieli skóry), nie wszystkie produkty mają działanie wybielające. Ich zadaniem jest raczej wyrównanie kolorytu skóry i zneutralizowanie jej niedoskonałości.

Monage = "Monage". Ta południowokoreańska marka pojawiła się na rynku w 2019 roku, ale już zdążyła się dobrze sprawdzić. Został on stworzony specjalnie do pielęgnacji skóry nadwrażliwej, wymagającej stałego nawilżenia.

AVAJAR Perfect V Lifting Premium Plus Maseczka owalna do twarzy

AVAJAR ="Avajar". Nazwa tej marki, znanej z jaskraworóżowych maseczek w płachcie, składa się z trzech członów: A - Aesthetic (estetyczny), VA -VAluable (cenny) i JAR - Jar (naczynie, słoik). Ukryte znaczenie kryje się również w logo marki (na zdjęciu poniżej): litera "A" jest również podzielona na trzy elementy, jakby sugerując, że produkty marki są przeznaczone do całodziennego użytku (rano, po południu, wieczorem) i ogólnie, wszędzie.

Esco ="Esco". Jeśli nie wiedziałeś, zapamiętaj tę markę, ponieważ produkuje ona jedne z najlepszych środków antyseptycznych, które nie wysuszają rąk. Przy okazji ciekawostka: podczas pandemii COVID-19 w ciągu trzech miesięcy sprzedano na całym świecie ponad 6 000 000 opakowań tych właśnie środków odkażających, w tym w takich krajach jak Korea, Chiny, Japonia, USA, Niemcy i inne.

Blithe = "Blaise", jak w przyjemności, radości, wesoły w języku angielskim. Ale w Rosji, z jakiegoś powodu, nazywa się go "Blithe" i to jest złe! Nigdy tego nie rób, chyba że chcesz, by mówiono o tobie jak o analfabecie.

XUYONI = "Suyoni". Nazwa marki to właściwie nie tylko zestaw liter, ale połączenie kilku słów: XU oznacza drogę mleczną, NI - ciebie, a I - mnie. Logo marki XUYONI zawiera symbole ± oznaczające zarówno glebę matki natury, jak i harmonię yin i yang. Celem marki jest zbliżenie życia ludzi, zwierząt i natury, aby ostatecznie stworzyć idealne środowisko, w którym wszyscy mogą współistnieć w harmonii.

XUYONI 100% organiczna bawełna zestaw maska arkusz

Sioris ="Sioris". Zauważ, że w jednym słowie są dwa akcenty na raz i jest konieczne, aby były one umieszczone, gdy wypowiadasz nazwę na głos. Piękno tej zielonej marki polega na tym, że biorą oni sezonowe owoce i warzywa (składniki) i używają specjalnej technologii, aby zapakować wszystkie ich wartości odżywcze do słoików. A nazwa Sioris, połączenie prostego i oryginalnego, mówi klientowi, że w opakowaniu zawarta jest sama natura.

CosRX ="Coser ix". To jest tak proste - jak się pisze, tak się czyta. Należy pamiętać, że nazwa pochodzi od połączenia dwóch słów: cosmetic i RX (na receptę lekarską).

Evercell = "Evercell" dosłownie brzmi jak "komórka na zawsze", choć twórcy wolą "wieczną młodość". Ta koreańska marka specjalizuje się w terapii pro-age i anti-age, zapobiegając i korygując oznaki starzenia się skóry poprzez przywracanie jej naturalnego potencjału oraz zachowanie młodości i zdrowia. Dopiero niedawno pojawił się na rosyjskim rynku, ale naszym zdaniem, pozostanie na długo.

Evercell Absolute Luxe bogaty krem do twarzy

Boscia =Boscia- nie ma innej możliwości! Zachowaj uszy konsultantów dla swojej "Boscia" lub "Bossia".

Drogi, Klairs ="DrogiKlairs". Klairs to fikcyjna dziewczyna, która nieustannie interesuje się pięknem. Ale mimo swojej zachłanności na słoiki, jest praktyczną i mądrą konsumentką. Marka planuje, bada i tworzy produkty, myśląc o tym, których Klairs może potrzebować i które ją zainteresują.

Holika Holika ="HolikaHolika". Nazwę Holika Holika można przetłumaczyć jako "kuszenie pięknem". Jest to fuzja angielskiego przyrostka holic, oznaczającego uzależnienie od czegoś, i koreańskiego słowa holida, "pokusa". Teraz już wiadomo, dlaczego po zapoznaniu się z tą ułudą, wiele osób szybko ulega jej wpływowi i ulega pokusie wypróbowania coraz większej ilości kosmetyków.

Dr.Jart+ ="DoktorJart". Nazwa marki pochodzi od profesji i pierwszej litery nazwiska założyciela marki, dr Jhona, dermatologa, i dodaje do niej angielskie słowo Art. Marka miała na celu "sztukę pielęgnacji skóry", więc to zdanie stało się hasłem, a następnie koncepcją marki. Warto wspomnieć, że Dr.Jart+ jest jedną z najbardziej popularnych koreańskich marek w Rosji. Swoją popularność zawdzięczają w dużej mierze bestsellerowym maskom alginatowym pakowanym z twarzą dziecka zamiast wieczka. Przy okazji jest to świetna maska, która spełnia wszystko, co obiecuje.

Przeczytaj też: Ex Nihilo, Payot i Babor: jak poprawnie przeliterować nazwy marek kosmetycznych po rosyjsku